Followers

Tuesday, September 4, 2012

Beraya ke rumah pengasuh

Tanggal 31 bulan lapan ari tu, cewahhh nyanyi pulak dah.... ok ok... 31hb ari pengasuh Danial ada buat makan2 sempena sambutan hari raya... Kebetulan mama and abah pun ada kat sini, so saya pun bawak jugak laa untuk kenalkan pada mak pengasuh Danial.  Kami sampai rumah makcik tu dalam pukul 3 n perut pun tengah lapar... (sbb tak makan tengah hari lagi...hehehe) 

Sampai2 je terus kenal2 kan n kebetulan kami je yang ada sbb satu group baru balik, so apa lagi terus seranggggggg (ish ish... ni agak menipu laaa. kena la bersopan santun sikit).  Mak pengasuh Danial masak mee jawa, nasi impit dan rendang ayam... Memang sedap... hmmm Danial pulak makan apa ek?? Tentu laa homemade food yang saya tunggang tonggeng memasak kat rumah tadi...  Tapi kebetulan Danial dah makan sebelum datang, so saya tak keluarkan bekal dia dari kereta... Hari tu saya masak bubur nasi dengan sup ayam + sayur bayam.. yam yam...

Memang selalu mcm tu la saya buat setiap kali bawak anak kemana2 saya mesti sediakan makanan dia dulu... haa lupa nak cerita kalau dulu saya hanya letak dalam bekas makanan yang biasa dan kesudahannya makanannya sejuk + dah bau basi n Danial macam tak selera... (saya sendiri pun tak lalu nak makan nasi n lauk sejuk).  Kebetulan masa shopping baju raya bulan puasa dulu, kat KLCC ada buat baby expo.  Saya ada membeli bekas makanan yang kedap udara jenama Thermos... mmg sangat bagus sbb sampai ke malam nasi dia panas mcm baru masak... lupa pulak nak amik gambar nak share sini... bekasnye ada 4 tingkat. bawah sekali lebih lama panasnya bertahan.. dan atas sekali sesuai kalau diletak buah or fingers food seperti biskut (roti bakar kosong- ceritanya saya akan share kemudian... )Ni boleh dijadikan tips untuk membawa makanan bayi especially pegi berjalan2 dalam tempoh yang lama... or pergi menziarah ke rumah sedara mara..

Berbalik pada cerita beraya di rumah pengasuh, bila kami dah start makan, satu2 keluarga anak2 asuhan makcik tu datang... hmm lebih kurang 3 keluarga... so kami pun makan cepat2 sbb lepas tu nak pegi selayang pulak.... ada open house menanti di sana... huhu... 

sangat manja dengan atok pengasuh

Sempat menjeling kakak mira makan kuih raya (open house selayang)

No comments:

Post a Comment