Followers

Thursday, August 30, 2012

Maktok (pengasuh) ajar Danial byebye (waving)

Setiap kali nak pergi kemana2 or nak balik dari rumah orang, saya selalu suruh danial 'bye bye'... Tapi dia hanya tgk muka saya n senyum... puas saya angkat tangan dia n goyang2 sikit suruh bye bye tapi dia tak nak buat... tapi baru2 ni bila balik dari keje, suami cakap Maktok dah train Danial utk bye bye... saya pun excited laa n suruh dia tunjuk kat saya..

Mama: Danial... bye bye... cepat la bye bye
Danial: (Senyum malu2)
Mama: Danial...... bye bye papa... (tak putus asa)
Danial: (Angkat tangan n buat isyarat bye bye...) ala ala usop wilcha gitu....


Haha.. mungkin orang kata alaa bye bye je pun... tapi bagi saya melihat perkembangan anak membesar depan mata amat la bermakna... Walaupun sedikit je perubahan saya dah seronok.. kalau dulu dia hanya tahu nangis dan ketawa tapi sekarang dah pandai membebel... apa benda ntah dia cuba cakap tapi memang bersungguh dengan mimik muka skali...

No comments:

Post a Comment