Followers

Friday, October 12, 2012

Oat untuk Danial

Salam... Dalam diam tak diam, Danial dah nak masuk setahun umur dia.  Dalam tempoh tu (sejak umur dia 6 bulan), Danial diperkenalkan dengan banyak jugak la jenis2 makanan.  Nasi tu dah semestinya... orang Melayu kata kan.. kalau tak dapat nasi macam tak makan apa je rasanya...huhu. Selain tu, pasta pun Danial dah penah makan.  haaa yang ni ikut mood dia.  Kalau saya blend (kasar) dulu pasta tu, laju je dia makan, kalau tak blend dan hanya cincang2, dia akan luah balik.. Ini bukan apa, saya nak galakkan dia belajar mengunyah makanan.  Ni main telan je. mana aci. Tepung gandum, ubi kentang, labu, keledek, telur pun dah danial penah makan.  hmm banyak laa kalau nak senarai kat sini. Sayur dan buah memang tak tinggal la.. itu wajib.  
Yang terbaru saya nak bagi dia makan oat pulak... (sebenarnya saya ni kureng sikit oat ni) Tetapi bila sedar akan kebaikan oat yang bagus untuk kesihatan kita, sya memang tak ragu2 la untuk latih Danial makan oat ni.  Lepas ni mama n papa Danial pun WAJIB makan oat.  last week baru je beli rolled oat jenama Anzen (organic) n weekend ni nak try masak untuk Danial.  mintak2 la dia suka... FUHHHH 
Selain tu, baru2 ni saya singgah outlet DAISO... haaa nama ni mmg familiar la untuk mama2 yang suka barang nya yang RM 5 tu.  kat situ saya cuma beli sandwich cutter.  Macam2 bentuk ada.  Balik je terus tekap2 kat roti.  Hmmm baru la comel sikit n Danial tengok pun teruja... 

sebelum di bakar...

ok siap!!! Homemad Baby Rusk (jgn bakar lama sangat... kang rentung)
Note: Baby Rusk.. bekalan wajib ke rumah pengasuh sebagai snack untuk Danial yang suka makan tu. selain tu, breakfast, lunch, tea time pun tak lupa... (tea time katanya...) haaa jgn bagi baby minum teh atau kopi pulak...

No comments:

Post a Comment